FRÅN SAGOR TILL GODA BOKSLUT

Från sagor till goda bokslut – där har du Pepparkakshusets löfte. Så här ser vi det. Sagor är som vilka historier som helst. Skillnaden är bara att de har formats till något som är så fantastiskt att de förefaller osannolika.

Har byggt din historia i över 20 år

Tanken och fantasin är en härlig kraft. Reklam handlar om att forma en affärsplan till något oemotståndligt. Att bygga den historia som lockar, väcker och attraherar. Rätt utfört tar den företaget eller varumärket till rent sagolika nivåer. Eller mer krasst, ett riktigt gott resultat vid varje bokslut. Så har vi arbetat sedan starten 1998.

Reklambyrå med fullservice

Pepparkakshuset är en kreativ reklambyrå som erbjuder fullservice. Vi drivs av att ge ditt företag en riktigt bra historia. Från det lilla till det stora. I allt vi gör har vi ett långsiktigt tänk. Varje reklaminsats har betydelse – från visitkort och mailing till annonsering och webb. Vi hjälper dig att skapa en varumärkesplattform för att stärka din identitet och position. Alltid med sikte att ta dig hela vägen till helt fantastiska resultat.

Välkommen att skapa din goda historia med Pepparkakshuset.

MÅNGA UNDRAR ÖVER NAMNET PEPPARKAKSHUSET.

Det finns flera anledningar till det något udda namnet på en reklambyrå. En är uppmärksamhetsvärdet. Pepparkakshuset. Ett enda ord kan faktiskt räcka för att väcka känslor och få folk att reagera, associera och minnas. De enda ord som vi gärna undviker är klyschor. Som att ett ord kan säga mer än tusen bilder, eller var det tvärtom… Nej, tror inte det, för visst väcker ordet Pepparkakshuset fler tankar än vad tusen bilder av pepparkakshus kan säga.

Namnet Pepparkakshuset associerar också till grundidén bakom reklambyrån; goda berättelser och historier, gärna med association till sagor. För här formas och formuleras det som säljer företag och varumärken. För att leda fram till goda bokslut.

Med namnet finns också en vilja att stå för ett jordnära och gediget hantverk. Pepparkakshuset står inte för något hokus pokus, bara professionellt och kreativt arbete, gärna på ett lekfullt sätt i samarbete med andra specialister. Där vi låter resultaten tala.

Pepparkakshuset Reklambyrå

TEXTSKAPANDE I SEX DECENNIER. DÄR HAR NI MANNEN BAKOM PEPPARKAKSHUSET.

Rolf Fällström startade, driver och är ägare av Pepparkakshuset. Rolf har arbetat med att skriva texter och att skapa kommunikation i form av journalistik och reklam sedan 1978. Parallellt med att med ord bygga upp företags varumärken har också Rolf arbetat med många egna entreprenörskap.

De tio första åren arbetade Rolf som journalist. I två år på en lokal idrottstidning i Södertälje för att sedan arbeta på Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter. Från tidningsvärlden övergick Rolf sedan till reklamvärlden och arbetade tio år som anställd copywriter för några olika reklambyråer. 1998 blev Rolf egen företagare då han startade reklambyrån Pepparkakshuset med copywriting, konceptutveckling och varumärkesstrategi som huvudområden.

2001 startade Rolf tillsammans med tre kollegor Block Stockholm, ett kontorshotell och kanske världens första coworking för kreatörer. Andra spännande projekt och resor tillhör det Rolf brinner för. En har varit upptäckten av all värme och alla möjligheter och behov i Uganda. Vilket har lett till etablerande av två företag, utveckling av två affärsidéer på plats och några mindre biståndsprojekt. Rolf har också genom åren startat och utvecklat varumärken för trädgårdsodlingspreparat och filodegprodukter. 2015 köpte Rolf tillsammans med fru och partner Nina Lôkes Hälsingegård, som de tillsammans har utvecklat till en turistanläggning. Utöver detta har Rolf och Nina varit med om att starta Rönningepartiet  i Salems kommun och framgångsrikt lett marknadsföringen genom tre lokala kommunalval. Många andra projekt finns alltid redo att utvecklas vidare.

Rolf Fällström driver Pepparkakshuset tillsammans med sin kära fru Nina.

Rolf och Nina Fällström.