Vad kostar en folder? Hur många sidor har en broschyr? Hur skapar man blanka, glittriga eller gummiartade vykort?

Trycksaker eller print kan nästan vara vad som helst. Pappret, formatet, tryckmetod, efterbehandling – allt detta påverkar. Men som i all reklam och annan form av kommunikation är utgångspunkten; vad ska vi säga, till vem och vad ska det leda till för reaktion?

Utifrån en god idé kan vi med de olika verktyg vi har, från text och bild till tryckmetoder, skapa en helhet som säger mottagaren exakt det vi önskar. Eller åtminstone attraherar det så många som möjligt av personerna i den utvalda grupp vi försöker kommunicera med.

Tradition som i högsta grad lever

Tryck må vara en månghundraårig och till synes gammalmodig uppfinning. Men även om de digitala medierna har tagit över ledarpositionen, så hänger trycksaker i högsta grad med i utvecklingen. Möjligheterna att skapa spännande och slagfärdiga resultat med tryck på främst olika former av papper, men också material som plast, textilier och glas, gör att ditt företag har mycket att vinna på att välja rätt med ett traditionellt verktyg.