Kampanj för tysta skolor

Kampanj för tysta modulen PCS Comfort, som skapar tillfälliga förskolor, skolor och andra lokaler med en betydligt bättre ljud- och arbetsmiljö.

Kampanj för tysta modulen PCS Comfort, som skapar tillfälliga förskolor, skolor och andra lokaler med en betydligt bättre ljud- och arbetsmiljö.

 

Många förskolor och skolor byggs upp eller byggs ut med tillfälliga lokaler, och kallas lite vårdslöst baracker eller paviljonger. Kvaliteten på dessa blir allt bättre. Nu lanserar Pepparkakshusets kund PCS Projektservice en helt ny serie moduler, som är utvecklade för kunna skapa betydligt tystare och bättre arbetsmiljö för i dessa tillfälliga lokaler.

Inför  lanseringen har Pepparkakshuset arbetat med att skapa produktnamn och logotyp för både den nya tysta modulserien, PCS Comfort, och för den sedan många år beprövade modulen PCS Classic.

Under våren, sommaren och hösten lanseras PCS Comfort av Pepparkakshuset med enkätundersökning, annonsering, banners, postal och digital direktmarknadsföring, kampanjsida på webben och inte minst med Pay per click sökmotormarknadsföring.

I arbetet är Pepparkakshusets Rolf Fällström strateg, projektledare och copywriter samt Tomas Arfert är AD. Med i kampanjsamarbetet är också kollegorna från Block Stockholm; Anja Callius, fotograf och Kreatiwebb, webbprogrammering och Nick Chipperfield, engelsk översättning. Pepparkakshuset har också samarbetat med Jajja Communication för sökmotormarknadsföringen och SGB Mediebyrå för annonsplaneringen.