Många undrar över namnet Pepparkakshuset. Och det finns flera anledningar till det något udda namnet på en reklambyrå.

Ett ord kan säga mer än tusen bilder

En är uppmärksamhetsvärdet. Pepparkakshuset. Ett enda ord kan faktiskt räcka för att väcka känslor och få folk att reagera, associera och minnas. De enda ord som vi gärna undviker är klyschor. Som att ett ord kan säga mer än tusen bilder, eller var det tvärtom… Nej, tror inte det, för visst väcker ordet Pepparkakshuset fler tankar än vad tusen bilder av pepparkakshus kan säga.

Namnet Pepparkakshuset associerar också till grundidén bakom reklambyrån; goda berättelser och historier, gärna med association till sagor. För här formas och formuleras det som säljer företag och varumärken. För att leda fram till goda bokslut.

Med namnet finns också en vilja att stå för ett jordnära och gediget hantverk. Pepparkakshuset står inte för något hokus pokus, bara professionellt och kreativt arbete, gärna på ett lekfullt sätt i samarbete med andra specialister. Där vi låter resultaten tala.