Namnskapande och webbportal

Hösten 2016 öppnade en helt ny webbportal för dig som gillar, vill hitta och även beställa goda drycker. Drycks.se är namnet. Det nya varumärket, och den nya webben, är resultatet av ett intensivt arbete som startade i slutet av 2015.

Det hela började med att Independant Spirits AB tog kontakt med Pepparkakshuset i slutet av 2015. De hade en idé om att skapa en beställlningsportal för i första hand kvalitetsöl från mikrobryggerier, men att också portalen kan användas för alla goda drycker.

Samarbetet utvecklades, Pepparkakshuset fick uppdraget att utveckla en varumärkesplattform och att skapa ett namn. Några månader senare kunde vi presentera namnet och designen på det nya varumärket, Drycks.

Med plattform, varumärke och grafisk profil som grund inleddes utvecklingen av en avancerad, men för användarna enkel webb. Den skulle fungera som en informations-, inspirations- och beställningsportal för i första steget god öl. Den ska både vända sig till privata marknaden, samt till restauranger och göra deras arbete med att beställa drycker både trevligare och enklare.

Ett antal månader senare var vi framme vid lansering. Tanken är att drycks.se ska kunna växa fram till att bli det självklara förstavalet när du ska hitta rätt dryck till rätt tillfälle.

I projektet har Rolf Fällström från Pepparkakshuset stått för varumärkes- och namnutveckling samt projektledning och informationsstruktur, Tomas Arfert från Pepparkakshuset för art work och design samt Houdini för webbproduktionen.

Till Drycks webbportal >> →

drycks-logo-standard