Intervacc

Kvarka är något av en hästägares skräck. Så har det varit i flera tusen år. Det är en bakteriell sjukdom som drabbar hästen på ett svårartat sätt och om en häst i ett stall drabbas måste hela stallet sättas i karantän flera månader.

Men nu finns hopp om en lösning. Ett svenskt företag med egen forskarkompetens är i slutfasen av utvecklingen av det första riktigt verkningsfulla vaccinet mot Kvarka.

Pepparkakshuset har haft nöjet att samarbeta med denna kompetenta forskargrupp under flera år. Vår historia tillsammans börjar med att vi föreslog det nya namnet Intervacc på företaget. Därefter har vi genomfört en varumärkesresa, utvecklat deras nya logotyp och grafiska profil, skapat bildspråk, producerat webb, presentationsmaterial och prospekt för aktieförsäljning.

I samarbetet har betydelsefulla partners varit Erik Berglöf på KreditBesked, Johan Mårtenzon samt Blockkollegorna Martin Gradén Grafik, Sollan Staflin på Komodo och Åsa Anvelius Widlund på Okapi

Besök Intervaccs webb →

Intervaccs grafiska profil

 

64-sidigt prospekt