LeanOn

Pepparkakshusets historia med LeanOn inleddes 2008. Ett IT-konsultföretag med mycket tydlig specialisering på värdepappershandel. De är mycket kompetenta på att skapa stabila lösningar för svåra transaktioner i en komplex värld som inte accepterar driftstopp och fel. Tillsammans har vi utvecklat varumärket till att tydligare kommunicera det LeanOn verkligen är.

Deras huvudprodukt är mycket intelligent systemplattform – LeanOn Enterrise Integration Framework (LEIF). Ganska svårbegriplig och abstrakt även för finansvärlden. För att tydliggöra produkten skapade vi en symbolen, figuren LEIF. Med denne robotkille som ledsagare har produkten kunnat göras betydligt mer konkret.

Fortfarande var varumärket LeanOn inte tillräckligt tydligt, det berättade inte riktigt vari företagets spetskompetens låg. Efter en arbetsprocess med varumärket landade vi i att formulera varumärkeslöftet INFORMATION FLOW FOR FINANCE. Där fann vi kärnan i företagets erbjudande och kring detta budskap vidareutvecklade vi också logotypen, hela grafiska profilen och dess bildvärld. Vilket resulterade i att webb, trycksaker, visitkort, nyhetsbrev etc har kunnat byggas enligt samma budskap, design och tydliga linje.

Partners till Pepparkakshuset har varit kollegor i nätverket BLOCK Stockholm; Martin Zetterquist på Formalix, Peter Ehrlin Grafisk Form och Eva Risinger på KreatiWebb. Samt externa fotografen Stefan Ek med kollegor på Le Studio.

Besök hemsidan! →

Webb, skapad med egen template i WordPress.

LEIF, illustration för egen produkt från LeanOn.

Nyhetsbrev från LeanOn.